Fizjoterapia kręgosłupa – Warszawa

Globalna Terapia Kręgosłupa

W REHABILITY – CENTRUM REHABILITACJI I SPORTU stworzyliśmy szczególny program pracy z osobami cierpiącymi na różne bóle kręgosłupa. Nasza terapia jest dedykowana wszystkim, bez względu na wiek, którzy doświadczają bólu w odcinku szyjnym, piersiowym lub lędźwiowym kręgosłupa. Zapraszamy do naszego gabinetu na warszawskich Bielanach.

Opis Terapii:

Ból kręgosłupa może wpłynąć negatywnie na codzienne życie, ograniczając ruch i sprawiając, że nawet proste czynności stają się bolesne. Co więcej, oprócz bólu, pacjenci często doświadczają sztywności, ograniczenia ruchu oraz obawy przed wykonywaniem codziennych aktywności.

Najczęstsze dolegliwości kręgosłupa, z którymi się zmagamy, to m.in.:

1. Bóle i przeciążenia mięśni i stawów związane z pracą lub po aktywności fizycznej
  2. Nagłe bóle stawów i mięśni.
  3. Bóle w odcinku szyjnym kręgosłupa mogą być wynikiem złych nawyków posturalnych, długotrwałego siedzenia przy komputerze, a także przewlekłego napięcia mięśniowego.
  4. Bóle kręgosłupa szyjnego z drętwieniem i mrowieniem promieniujące do rąk.
  5. Bóle w odcinku piersiowym kręgosłupa i między łopatkami to częsty problem wynikający z przeciążenia, złej techniki podnoszenia ciężarów czy siedzącego trybu życia.
  6. Ból w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, zwany popularnie „bólem krzyża,” może być wynikiem przeciążenia, a także przewlekłego napięcia mięśniowego lub problemów z dyskami międzykręgowymi.
  7. Choroby dysku (krążka międzykręgowego) to problem, w którym miękki materiał wnętrza dysku międzykręgowego wypływa na zewnątrz, naciskając na nerwy i powodując ból. Co więcej przepukliny kręgosłupa mogą spowodować ucisk na nerwy i wywoływać ból, mrowienie lub osłabienie mięśni.
  8. Dyskopatia i choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa.

W REHABILITY przygotowaliśmy kompleksowy program terapii, który obejmuje następujące etapy:

1. Połączenie Terapii Manualnej z Indywidualnym Treningiem Korekcji Strategii Ruchu:

Na tym etapie koncentrujemy się na rozwiązaniu pierwotnych problemów, które wywołują ból u pacjenta. Pracujemy nad odbudową podstawowych ruchów, mobilności, elastyczności a także wzmocnienia kręgosłupa. Naszym celem jest przywrócenie pewności siebie pacjentowi, aby mógł poruszać się bezboleśnie i bez obaw.

2. Dodanie Globalnych Ruchów:

W tym etapie integrujemy „chory” odcinek kręgosłupa z resztą ciała jednocześnie wzmacniamy kontrolę motoryczną, stabilizację i ruch we wszystkich płaszczyznach ciała. Każde ćwiczenie jest wykonywane z pełną akceptacją pacjenta, aby nie wywoływać strachu przed bólem. To jedna z podstaw udanej fizjoterapii.

Na tym etapie wprowadzamy również globalne ćwiczenia i zachęcamy pacjentów do powrotu do aktywności fizycznej, która sprawi im radość.

3. Wzmocnienie. Powrót do Sportu i aktywności :

To najbardziej satysfakcjonujący etap terapii, ponieważ pacjenci wracają do wykonywania ćwiczeń, których dawno nie mogli robić, a często udaje im się osiągnąć nowe cele. Dodatkowo, naszym celem jest przywrócenie pełnej sprawności sportowej lub jej rozwinięcie.

Na tym etapie wprowadzamy trening siłowy, funkcjonalny, motoryczny oraz poprawiamy technikę biegu. Dodatkowo, stosujemy różne formy fizykoterapii, aby wspomóc proces rehabilitacji.

Zapaleńców i wytrwałych Pacjentów zachęcamy do stopniowego powrotu do bardziej wymagającej aktywności fizycznej!

Dajemy Ci szansę odzyskać swobodę ruchu i cieszyć się życiem bez bólu kręgosłupa. Skontaktuj się z nami i zacznij swoją drogę do zdrowia i aktywności!

Potrzebujesz pomocy?