Fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna zajmuje się profilaktyką i leczeniem dysfunkcji w obrębie miednicy i dolnych dróg moczowych.

Pomaga kobietom nauczyć się pracy z własnym ciałem, a zabiegi mają na celu eliminację problemów związanych z nieprawidłową pracą mięśni dna macicy, nietrzymaniem moczu, obniżeniem narządów miednicy mniejszej.

Rehabilitacja skierowana jest do kobiet, które przygotowują się do ciąży i porodu, mają problem z obniżeniem narządów miednicy mniejszej, czy rozejściem mięśnia prostego brzucha.

Zadaniem terapii uroginekologicznej jest poprawa siły i wytrzymałości, oraz stabilizacja mięśni dna macicy. Jest to wspólna praca terapeuty i pacjentki. Oprócz terapii manualnej i terapii dna miednicy, w zakres naszych usług wchodzą również ćwiczenia, które są bardzo ważnym elementem naszych sesji.

Edukujemy pacjentki jak prawidłowo aktywować mięśnie dna macicy i mięsień poprzeczny za pomocą aparatu USG. W naszej ofercie znajduje się również kompleksowa terapia blizn po cesarskim cięciu, nacinaniu krocza, oraz zabiegach operacyjnych.

Zapisz się na wizytę

cena: 150 zł / wizyta

1. Badanie

Ocenie fizjoterapeutycznej podlega cały układ ruch, nie tylko stan mięśni dna miednicy. Jeżeli są wskazania, a pacjentka wyraża zgodę wykonywane jest badanie przezpochwowe. Podczas badania przezpochwowego oceniamy zarówno siłe mięśni dna miednicy, ale również uczymy ich prawidłowej aktywacji i rozluźnienia.

2. Terapia

Terapia uroginekologiczna to wspólna praca terapeuty i pacjentki. Oprócz terapii manualnej i terapii dna miednicy, w zakres naszych zajęć wchodzą również ćwiczenia, które są bardzo ważnym elementem naszych sesji, ale również dalszej pracy w domu. Panie uczą się jak prawidłowo aktywować mięśnie dna miednicy i mięsień poprzeczny z pomocą aparatu USG. Terapia uroginekologiczna połączona jest w dużym stopniu z pracą z blizną,

W czym pomoże?

• Wysiłkowe nietrzymanie moczu